Wednesday, October 17, 2012

my new gear 私の新カメラ☆

I bought a camera! it's an used-pentax middle format. I know these days cameras are almost all digital but I still definitely LOVE films for photography. I've been using 35mm Nikon camera for more than 10 years but I think I want to welcome this as my new regular camera. Yay.  As a matter of fact it's been a long time since I started Photography and at the time I started, Film was still very major and I am so used to using them. I want to talk more about my Photography history  later in this blog. so keep checking. And I'm so looking forward to taking pictures and share my feelings with this camera, hopefully long long time☆

新しいカメラを買ってしまいましたー。といっても中古のペンタックスの中判です。。。。こんなもうほとんどがデジタルカメラの時代に。。。でも、わたしはやっぱり写真はフィルムが大好きです。そして、ずっと中判カメラを買いたかったので、ついに思い切って買ってしまいました。もちろん中判は使ってたんですけどいつも借りてたんです。。自分のカメラは今までは10年以上ずっとニコンの35mmを使ってたんですが。そう、私は写真歴は実はかなり長いので、、今度の機会にこのブログで私の写真ヒストリー☆についてじっくり語ってみたいと思います!このカメラでこれからどんな写真を撮っていけるか楽しみです。